loading...
دبیرستان تیزهوشان متوسطه ی اول قروه
آخرین ارسال های انجمن
معاونت فناوری تیزهوشان بازدید : 3290 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

پاسخ به سوالات شما دانش آموزان در خصوص جشنواره ی نوجوان خوارزمی

در ادامه مطلب مطالعه فرمایید

وبسایت جشنواره ی نوجوان خوارزمی

پاسخ به پرسش های دانش آموزان در مورد جشنواره خوارزمی

 - منظور از طرح جشنواره خوارزمی چیست ؟

 جواب : طرح یعنی یک مسئله و یا مشکل ( علمی – اجتماعی – صنعتی – کشاورزی – هنری – پزشکی  و . . . . ) که با مطالعه و جمع آوری اطلاعات وتحقیق وپژوهش توسط پژوهشگر حل می شود .

 

 

 پاسخ به پرسش های متداول دانش آموزان در مورد جشنواره خوارزمی

- منظور از طرح جشنواره خوارزمی چیست ؟

جواب : طرح یعنی یک مسئله و یا مشکل ( علمی – اجتماعی – صنعتی – کشاورزی – هنری – پزشکی  و . . . . ) که با مطالعه و جمع آوری اطلاعات وتحقیق وپژوهش توسط پژوهشگر حل می شود .

2- حداکثر مدت زمانی که دانش آموزان باید طرح خود را تحویل دهند چه موقعی می باشد ؟

 جواب : حداکثر تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری می توانند طرحهای خود را تحویل دهند .

 3- یک طرح خوب چه ویژگیهایی را باید داشته باشد ؟

 جواب : الف) یک طرح خوب عین سادگی باید نو آوری نیز داشته باشد .

              ب ) یک مشکل عمومی را حل کند .

            پ ) طرح باید کامل باشد .

            ت ) طرح باید اقتصادی یا فرهنگی باشد .

              ج ) قوانین علمی برجسته ای در آن بکار رفته باشد .

              د ) طراح باید به  قوانین علمی وعملی طرح کاملاً مسلط باشد .

               ر) گزارش طرح باید به صورت علمی و مستند سازی شده باشد.

 4منظور از گزارش علمی ومستند سازی چیست ؟

 جواب : طراح و طراحان کلیه ی مراحل عملیات طرح را باید از شروع تا پایان آن را براساس چهار چوب یک نوشتار علمی » با رعایت ( مقدمه » پیشینه تحقیق » طرح مسئله » تعریف و تشریح کامل اجزای طرح ساخته شده و شیوه عمل آن و قوانین علمی بکار رفته درآن ودر طرحهای پژوهشی »علاوه برموارد فوق امکان مطالعه عامل زمان ومکان » تهیه تنظیم فرضیه » نتیجه گیری و در صورت امکان ارائه نظریه ) وهمراه بامدارک ومستندات لازم (عکس » نمودار فیلم » سی دی و  . . . .  ) ارائه نماید.

  توجه : برای کسب اطلاعات بیشتر به پژوهش سرای دانش آموزی امام رضا علیه اسلام شهرستان کلاله مراجعه نمائید . ویا با شماره تلفن های   4247220-0174 تماس حاصل نمائید

 پرسش :

میرحسین حسینی:سلام.می خواستم بدانم آیا حقیقت دارد که برگزیدگان کشوری می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند؟ آیا کسی که طرحش در مورد ریاضی بأشد، در صورت قبولی، می تواند پزشکی بخواند؟

پاسخ :

با آیین نامه فعلی که در حال بازنگری نیز هست، در حال حاضر افراد در صورت کسب رتبه اول تا سوم کشوری، در صورت اخذ پذیرش، در رشته مرتبط با طرح می توانند از مزایای ورود به دانشگاه ها بهره مند شوند. در رشته های علوم پزشکی فقط با شرکت در کنکور سراسری می توان از مزایای ورود به دانشگاه استفاده کرد. نکته مهم آنکه جشنواره جوان خوارزمی، عرصه پژوهش و نوآوری است و گزینه مناسبی برای ورود به دانشگاه نیست. بهترین مسیر ورود به دانشگاه، شرکت در کنکور سراسری است. موفق و سربلند باشید!

 پرسش :

علیرضا: با سلام .با توجه به اتمام زمان ثبت نام دانشگاه ها در مهر 93 ، اگر کسی در آذر93 در جشنواره رتبه بیاره، چطوری میتونه بدون کنکور وارد دانشگاه بشه؟

پاسخ :

استفاده از تسهیلات بدون کنکور، برای دانش آموزانی است که در پایه های اول تا سوم رتبه می آورند. دانش آموزان سال چهارم در آزمون شرکت کرده و پس از اعلام نتیجه می توانند از تسهیلات با کنکور یا بدون کنکور بهره مند شوند.

پرسش :

میثم: آیا ایرادی دارد، رمان یا داستانی را که چاپ کرده ایم و در بازار موجود است، به جشنواره بفرستیم؟

پاسخ :

اگر  داستانی از شما چاپ شده و در بازار باشد، به عنوان مزیت کار شما خواهد بود و منعی برای ارسال آن به جشنواره نخواهد بود.

پرسش :

محبوبه امینی: سلام. شرکت در جشنواره محدودیتی ندارد؟ یعنی چهارم دبیرستانی ها هم می توانند در جشنواره شرکت کنند؟

پاسخ :

دانش آموزان اول تا چهارم متوسطه می توانند در بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی شرکت نمایند. بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانند با رعایت شرایط سنی حداکثر 30 سال در بخش دانشجویی یا آزاد جشنواره جوان خوارزمی شرکت کنند.

 پرسش :

س. حسینی: با سلام و خدا قوت. بازی های کامپیوتری جزء کدام دسته تقسیم بندی می شوند و اینکه بنیادی هستند یا کاربردی؟

پاسخ :

گروه علمی کامپیوتر. کاربردی

پرسش :

جمیله جعفری: سلام. آیا ممکن است مهلت ثبت نام شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی ، تمدید شود؟ مثلا تا نیمه اردیبهشت ماه .

پاسخ :

همان طور که در اطلاعیه مندرج در سایت آمده است، برای اطلاع از تمدید مهلت ثبت نام به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی شهرستان/منطقه خود مراجعه نمایید. هر شهرستان/ منطقه با توجه به تعداد طرح ها و امکان داوری آنها در خصوص تمدید مهلت ثبت نام تصمیم گیری خواهد کرد.

پرسش :

سهیل احمدی: با سلام. بنده اثبات کرده ام که آب، سفید است. چگونه می توانم این مطلب را ارائه دهم؟ لطفا به مطلب من نخندید، بلکه وقتی دلایل و اثباتم را ببینید، شوکه می شوید. لطفا هرچه سریع تر پاسخ دهید.با تشکر.

پاسخ :

مطالب علمی باید با روش علمی، گزارش و مستندات علمی و اثبات تجربی ارائه شوند. شما نیز با روش علمی اثبات کار خود را با دلایل تجربی ( نه دلایل توجیهی یا فلسفی) ارائه نمایید. موفق باشید!

پرسش :

ب. محمدی: باسلام وخسته نباشیدمجدد. می خواستم بپرسم که اگر طرحی نمونه مشابه خارجی داشته باشد و از پیش در سایر کشورها ساخته شده باشد، منعی برای ارائه دارد یاخیر؟باتشکر

پاسخ :

اگر طرح، ویژگی و برتری خاصی نسبت به طرح های خارجی داشته باشد، می توان آن را در جشنواره شرکت داشت.

پرسش :

محمد قربانی: سلام. من دانش آموز سال دوم تجربی ام. .طرح من مربوط به مکانیک می شود.شنیدم که اگر رتبه کسب کنم، می توانم بدون کنکور وارد دانشگاه بشوم.اگر طرحم مربوط به رشته ریاضی باشد، نمی شود برای تجربی از آن استفاده کنم؟مکانیک هم تو گروه ریاضی حساب می شود؟

پاسخ :

بهترین و مناسب ترین راه ورود به دانشگاه، شرکت در کنکور سراسری است. با توجه به آیین نامه فعلی، در صورت کسب رتبه اول تا سوم کشوری، در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه، می توانید بدون کنکور وارد رشته مرتبط با طرح و یا زمینه علمی که در آن برگزیده شده اید، شوید. منظور از رشته مرتبط، رشته تجربی یا ریاضی دوره متوسطه نیست، بلکه رشته مرتبط دانشگاهی است. با طرح ریاضی نمی توان در رشته مکانیک پذیرش گرفت و بالعکس. در ضمن، در آیین نامه جدید وزارت علوم، احتمال حذف تسهیلات بدون کنکور وجود دارد.

پرسش :

فائزه فتحی: سلام. ببخشید آیا بعد از کسب رتبه در جشنواره برای برخورداری از مزایای ان مثل ورود به دانشگاه بدون کنکور باید اختراعمان در زمینه ای مرتبط با رشته ی دانشگاهی مورد علاقه مان باشد؟اگر مرتبط با رشته ی دانشگاهی مورد علاقه مان نباشد چه تأثیری در کنکورمان خواهد داشت؟من کلاس سوم تجربی هستم.

پاسخ :

در صورت کسب رتبه اول تا سوم کشوری، در رشته مرتبط با طرح یا زمینه علمی که در آن برگزیده شدید، می توانید از مزایای ورود به دانشگاه بهره مند شوید

پرسش :

علی: باسلام.ببخشید طرح هایی که درمرحله استانی پذیرفته نمی شوند علت عدم پذیرش هم به طراحان گزارش خواهد شد؟درصورت پاسخ مثبت، چرا نقص طرح های بنده به شخص خودم گزارش نشد؟درحال حاضر اصلا نمی دانم کجای طرح هایم ایراد دارد تارفع کنم.اما سوالی دگر.آیا می توان باطرح های پذیرفته نشده در دوره قبل ؛دوباره در دوره پیش رو شرکت کرد؟سپاس فراوان!

پاسخ :

برای اطلاع از علت عدم راهیابی طرح به مرحله کشوری، به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی استان خودتان مراجعه فرمایید. بله، در صورت تکمیل طرح های پذیرفته نشده سال های قبل می توان مجددا با آن طرح در جشنواره شرکت کرد. بعضی از طرح های برگزیده، از جمله طرح هایی هستند که تکمیل و برای بار دوم یا سوم به جشنواره ارائه شدند و پس از تکمیل طرح، موفق به کسب رتبه کشوری گردیدند. موفق باشید!

پرسش :

مرتضی: سلام . آیا فقط رتبه یک می تواند با پذیرش مستقیم از دانشگاه وارد دانشگاه بشود یا این مورد شامل رتبه دو وسه هم می شود؟

پاسخ :

تسهیلات ورود به دانشگاه به رتبه های اول تا سوم تعلق می گیرد.

پرسش :

ب. محمدی: باسلام وخسته نباشید.طرح های برگزیده کشوری بارتبه های بالاتراز3ازهیج تسهیلاتی درزمینه ورود به دانشگاه برخودارنمی شوند؟اگرطرح موردنظردرزمینه شیمی یامکانیک باشد، درصورت کسب رتبه 1تا3می توان دررشته های دیگرمانند زیست شناسی یا پزشکی ادامه تحصیل داد؟

پاسخ :

خیر. فقط رتبه های اول تا سوم اعلام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشمول استفاده از تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی خواهند شد. در پاسخ به پرسش دوم: برگزیدگان رتبه های اول تا سوم نهایی کشوری فقط در رشته مرتبط با طرح و یا زمینه علمی که در آن برگزیده شده اند، می توانند از مزایای ورود به دانشگاه استفاده نمایند. اگر طرح شیمی مرتبط با زیست شناسی یا پزشکی باشد، می توان از مزایای دانشگاه در رشته های مذکور بهره مند خواهد شد.

پرسش :

بهار اکبری: سلام. می خواستم بپرسم شرایط شرکت در جشنواره برای دانش آموزان سال چهارم دبیرستان به چه صورت است و چطور می شود مطمئن شد طرح ما قبلأ ارائه نشده؟ممنون می شوم اگه زود پاسخ بدهید.

پاسخ :

تمام کسانی که در سه ماهه اول سال 1393 دانش آموز دوره دوم متوسطه باشند، می توانند در شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی شرکت نمایند و تفاوتی بین پایه های مختلف نیست. برای اطلاع از تکراری نبودن طرح، باید به دبیران و اساتید مربوط، منابع مکتوب، مراکز علمی و دانشگاهی و سایت های اینترنتی مراجعه نمایید و منبع و مرکز خاصی برای آگاهی از نو بودن طرح در هیچ جایی وجود ندارد. موفق و سربلند باشید!

پرسش :

محمد امینی: با عرض سلام وخسته نباشید. چرا خراسان رضوی مقام کسب نکرده است؟ آیا این موضوع جای سؤال ندارد؟

پاسخ :

در مرحله کشوری آموزش و پرورش و مرحله نهایی، طرح ها بدون توجه به استان ها مورد ارزیابی قرار می گیرند. و حتی در مرحله داوری نهایی داوران از استان طرح ها بی اطلاع هستند. اگر دقت کرده باشید، در سال قبل، استان خراسان رضوی، رتبه اول کشوری را کسب کرده بود. بنابراین، همان طور که اول شدن استان جای سؤال نداشت، عدم کسب رتبه آن استان نیز جای سؤال ندارد. دقت، نقد و تجزیه و تحلیل مسائل خوب است، به شرط آنکه بدبینی را کنار بگذاریم.

پرسش :

ش. موسوی: باعرض سلام وخسته نباشین. خواستم بدونم برای استفاده ازتسهیلان بالاتر، درمقطع کارشناسی با آزمون . اون فرم ومدارک را ارسال کردم .بایدازکجابدونم که به دستشون رسیده یانه. ممنون میشم پاسخ بدین.

پاسخ :

با قسمت استعدادهای درخشان سازمان سنجش آموزش کشور تماس بگیرید.

 پرسش :

حسین ح: سلام. با تشکر از زحمات شما. چرا در سایتتان فقط نام طرح های برگزیده را تا دورۀ دوازدهم ذکر کرده اید؟ یعنی دوره های سیزدهم و چهاردهم هیچ طرحی قابل ذکر نبوده است؟ یا برای درج در سایت مشکلی داشته؟

پاسخ :

به زودی طرح های برگزیده سیزدهمین و چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی در این سایت درج خواهد شد.

پرسش :

ستاره جان نثاری: سلام. می شود به نتایج داوری استانی اعتراض کرد؟

پاسخ :

دبیرخانه جشنواره استان، علت عدم کسب امتیاز برای راهیابی به مرحله کشوری را به مناطق و افراد ذینفع اعلام خواهد کرد. چنانچه طرحی حائز شرایط برای ورود به مرحله کشوری شناخته شود، با توجه به اتمام زمان تحویل طرح ها، در شانزدهمین جشنواره قابل ارائه در مرحله کشوری خواهد بود.

پرسش :

حامد سیفی: ازچه راهی می شود از نتایج استانی اطلاع پیداکرد؟ باتشکر

پاسخ :

از دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی اداره کل آموزش و پرورش استان، نتیجه استانی جشنواره را پیگیری نمایید.

پرسش :

بامین اخوان صفار: سلام ما یک طرح نظامی داریم و به نظر می آد درست نباشد با هر کسی در میان بگذاریم . آیا مکان دارد بدون مراجعه به پژوهش سرا طرحمان را ارایه بدهیم ؟

پاسخ :

شما باید از طریق دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی منطقه یا شهرستان خود طرح را ارائه دهید. اگر دبیرخانه منطقه شما در پژوهش سرا باشد، حتما باید در پژوهش سرای منطقه بررسی و در صورت دارا بودن امتیاز لازم به مرحله استانی راه پیدا کند. در هر صورت، طرح شما باید در مراحل مختلف مطالعه و اطلاعات آن مورد بررسی قرار گیرد.

پرسش :

خانم امینی: سلام. خسته نباشید. می خواستم در مورد همان بخش نقاشی سوالاتی بکنم. راستش را بخواهید چیز جالب و مورد توجهی درمورد بخش نقاشی در خوارزمی پیدا نکردم... می شود نقاشی ها را به جای این که روی مقوا بکشیم آن ها را روی کاغذ آ چهار بکشیم یعنی داوران در امتیاز دادن به این موارد هم توجه می کنند ؟ آیا می توان نقاشی را رنگ نکرد یا باید آن را بصورت سیاه قلم یا با مداد رنگ و ... رنگ کرد اگر نقاشی مثلا در مورد حجاب بود و توضیحی داشت می توان آن را در زیر اثر درج کرد ؟ با تشکر خدا نگهدار

پاسخ :

در جشنواره جوان خوارزمی نوآوری مهم است. اینکه شما در شیوه و سبک نقاشی، به کارگیری ابزارهای نقاشی، القاء و تأثیر گذاری نقاشی بر مخاطبان تا چه حد موفق بوده اید؟ شما بایستی همه آنچه را که کار شما را بهتر معرفی می نماید، انجام دهید و نسبت به معرفی اثرتان با دقت و جدیت بیشتری برخورد نمایید.

پرسش :

معصومه محمدی: سلام ،از کجا بفهمیم که طرح ما تکراری هست یا نه ؟من در مورد رنگ های شیمیایی مقاوم در برابر باران های اسیدی می خواهم کار کنم . چگونه در این زمینه اطلاعاتی به دست بیاورم؟

پاسخ :

پژوهشگر و نوآور علاوه بر ارائه نوآوری باید با جست و جو و تحقیق از طریق اینترنت، منابع، دبیران، اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، نسبت به نو بودن و تکراری نبودن طرح خود اطمینان حاصل نماید. هیچ مرکز یا پایگاه اطلاعاتی در سطح جهان که معرف همه اختراعات و ابداعات باشد، وجود ندارد. پس تا حد امکان در خصوص نو بودن کار خود تحقیق نمایید. موفق و سربلند باشید!

شایان سعید آبادی: برای خوارزمی مقاله درست کنیم یا دست سازه؟

پاسخ :

در جشنواره جوان خوارزمی، اصل و مهم، خلاقیت و نوآوری در مقاله، پژوهش، آثار ادبی و هنری یا دست ساخته است، نه شکل گزارش یا کار.

پرسش :

پرستو اسدی: سلام. آیا طرح حتماً باید مال خودمان باشد؟

پاسخ :

بله. حتماً. همان طور که در نکته های مهم فرم ثبت نام آمده است، اگر غیر از این عمل شود، طرح باطل و طراح یک سال از شرکت در جشنواره محروم می گردد.

پرسش :

مهران خدری: با سلام. من یک طرح دارم که مال خودم هست ولی می خواستم برای اجرایش از یک نفر کمک بگیرم. آیا باید اسم اون شخص هم در قسمت طراحان در فرم ثبت نام شود؟

پاسخ :

اگر ایشان همکاری علمی در طرح داشته باشند، نامش با ذکر درصد باید قید شود. اگر دانش آموز دوره متوسطه نباشند، ولی همکاری علمی داشتند، باید در بخش آزاد و دانشجویی شرکت نمایید.

پرسش :

محمد جمالیان: با سلام.1-می خواستم بپرسم نفرات برتر یعنی چند نفر اول. 2-نفرات برتر هر بخش مثل مکانیک،کامپیوترو... جدا از هم می باشند ویا خیر.

پاسخ :

در جشنواره جوان خوارزمی رتبه داریم نه نفرات برتر. جایگاه علمی هر طرح با توجه به سطح نوآوری آن تهیه می شود. برای همین، امکان دارد در یک زمینه علمی بدون آن که رتبه های اول و دوم داشته باشیم، چند رتبه سوم داشته باشیم.

پرسش :

فاطمه زین العابدین زاده: سلام آیا تا به حال در مورد تاثیر ویروس ها بر پیکربندی ویندوز 8 کاری ارائه شده است؟

پاسخ :

در زمینه ویروس ها کارهای زیادی شده است. ولی انجام کار یا عدم انجام کار به منزله نو بودن یا تکراری بودن طرح نیست. شما می توانید با مقایسه طرح خود با طرح های مشابه موجود، مزایای طرح خود را ارائه و شرکت نمایید

پرسش :

زهرا بابایی: با سلام. می خواستم بدونم در رشته های زبان انگلیسی هم می شود شرکت کرد. اصلا دقیقا چه رشته هایی هست؟

پاسخ :

بله. شما می توانید در هر زمینه علمی با ارائه نوآوری در طرح پژوهشی، فنی، هنری، ادبی و... شرکت نمایید.

پرسش :

سارا: آیا کارگاه آموزشی برای شانزدهمین دوره در گرگان برگزار نمی شود؟

پاسخ :

برگزاری کارگاه های آموزشی مربوط به استان می باشد.از دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی اداره کل آموزش و پرورش گلستان بپرسید.

پرسش :

علی: با سلام.برای ارائه یک طرح در جشنواره باید نمونه ساخته شده آن نیز به جشنواره ارسال شود یا فقط توضیحات کافی است و در مراحل بالاتر باید ارائه شود؟ممنون

پاسخ :

موقع دفاع طراح نزد داوران، به ویژه در مرحله کشوری، طرح باید ساخته شده و در محل داوری قابل اجرا باشد.

 پرسش :

امیرحسین نوروزی: می خواستم بدانم که طرح های تاریخ هم می توانند در این جشنواره شرکت کنند؟

پاسخ :

دانش آموزان در همه زمینه های علمی می توانند در جشنواره شرکت نمایند. "تاریخ" در مجموعه "علوم اجتماعی و روان شناسی" قرار می گیرد. حتی اگر طرحی در هیچ یک از شاخه های علمی نگنجد، در شاخه "سایر گروه های علمی" داوران بر اساس طرح مربوط دعوت و طرح ارزیابی خواهد شد.

پرسش :

علی: با سلام.اگر طرح ما دارای نمونه های داخلی یا خارجی دیگر باشد، ولی با تغییرات و بهبود یافتن طرح و ساخت شده توسط خود-طرح در زمینه رایانه و چون در این زمینه طرح های زیادی هست، یعنی نرم افزار های مشابه، آیا امکان مقام آوردن طرح وجود دارد؟

پاسخ :

آگر طرح دارای ویژگی ها و برجستگی ها و برتری های خاصی نسبت به نمونه های مشابه باشد، می تواند امتیاز و رتبه کسب نماید. فقط توجه داشته باشید در این گونه طرح ها، نمونه های مشابه را دقیقاً معرفی و به مقایسه طرح خود با تمام نمونه های مشاله موجود داخلی و خارجی بپردازید. موفق و سربلند باشید.

پرسش :

علی رضا سلوکی: سلام. می خواستم بدانم آیا در مسابقات سازه ماکارونی می توان شرکت کرد؟ اگر می شود، لطفاً شرایط و نحوه شرکت کردن رو بگویید.

پاسخ :

خیر. با توجه به معیارهای اصلی داوری، یعنی خلاقیت و داوری، طرح های مسابقه ای در جشنواره مورد ارزیابی قرار نمی گیرند؛ مگر آنکه طرح مورد نظر، فارغ از موضوع مسابقه، دارای نوآوری باشد.

پرسش :

محمد قربانی: سلام. من دانش آموز سال دوم تجربی ام. .طرح من مربوط به مکانیک می شود.شنیدم که اگر رتبه کسب کنم، می توانم بدون کنکور وارد دانشگاه بشوم.اگر طرحم مربوط به رشته ریاضی باشد، نمی شود برای تجربی از آن استفاده کنم؟مکانیک هم تو گروه ریاضی حساب می شود؟

پاسخ :

بهترین و مناسب ترین راه ورود به دانشگاه، شرکت در کنکور سراسری است. با توجه به آیین نامه فعلی، در صورت کسب رتبه اول تا سوم کشوری، در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه، می توانید بدون کنکور وارد رشته مرتبط با طرح و یا زمینه علمی که در آن برگزیده شده اید، شوید. منظور از رشته مرتبط، رشته تجربی یا ریاضی دوره متوسطه نیست، بلکه رشته مرتبط دانشگاهی است. با طرح ریاضی نمی توان در رشته مکانیک پذیرش گرفت و بالعکس. در ضمن، در آیین نامه جدید وزارت علوم، احتمال حذف تسهیلات بدون کنکور وجود دارد

پرسش :

معصومه طبال حسینی: شرایط و شاخه های حضور درجشنواره چگونه است وچگونه می توانیم ایده ی خودرابه جشنواره و سپس به مرحله ی طراحی مدل برسانیم؟مرادر این مورد راهنمایی کنید.باسپاس.

پاسخ :

برای اطلاع از شرایط و شاخه های علمی جشنواره جوان خوارزمی به دو اطلاعیه ثبت نام و جدول زمان بندی شانزدهمین جشنواره در قسمت اطلاعیه های صفحه اصلی سایت و آیین نامه اجرایی در سمت راست صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

پرسش :

نیلو: سلام، آیا به طرح سوم آموزش و پرورش امتیاز و یا جوایزی داده میشه؟

پاسخ :

این رتبه بیانگر جایگاه علمی این طرح ها در وزارت آموزش و پرورش است و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و آموزش عالی به این طراحان این طرح ها تعلق نمی گیرد.

پرسش :

علیرضا: سلام دو تا سوال داشتم . اولیش اینه که داوری مرحله نهایی کی تموم میشه گروه ریاضی ؟ دومیش این که ما طرحمون ریاضیه اگه رتبه بیاریم برای ورود به دانشگاه می تونیم بدون کنکور به رشته های مهندسی بریم دانشگاه تهران ،شریف ،امیرکبیر؟

پاسخ :

نتایج جشنواره در هفته پژوهش از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می گردد. شما می توانید در رشته های مرتبط با طرح که شامل بعضی از رشته های مهندسی می شود، از دانشگاه تهران یا امیرکبیر درخواست پذیرش بدون کنکور نمایید. موفق و سربلند باشید!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دبیرستان تیز هوشان دکتر شهید احمدی روشن قروه ،دوره اول متوسطه قروه ،آدرس : قروه خ- دکتر شهید باهنر بالاتر از فرمانداری قروه تلفن 35223320 دبیرستان تیزهوشان،تیزهوشان قروه ،دبیرستان شهید احمدی روشن قروه ،
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دیدگاه شما در ارتباط با وبسایت دبیرستان؟
    دیدگاه شما در مورد آموزش؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 107
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,486
  • بازدید ماه : 3,009
  • بازدید سال : 18,863
  • بازدید کلی : 169,969